starAl meer dan 100 klanten geholpen
Ik wil meer conversie

In dit artikel leggen we je uit wat het verschil is tussen SEA en SEO en wat je er allemaal mee kunt! Wat zijn de voordelen van eenieder en hoe zet ik ze in?

SEA en SEO zijn 2 termen die je waarschijnlijk regelmatig voorbij ziet komen of waarvan je ze regelmatig voorbij ziet komen hier op het internet. Laten we voorop stellen dat het beide een krachtige tool is welke gerelateerd zijn aan Google. Het zijn beide tools die je kan inzetten om het volume naar je website of landingspagina te vergroten. SEA staat voor Search Engine Advertising en SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO is vanuit Google gratis en SEA is vanuit Google betaald. Ik zeg vanuit Google, omdat er ook specialisten zijn die je hier voor kunt inhuren, dit zit er niet gratis bij inbegrepen.

SEA

SEA of Search Engine Advertising zijn betaalde Google Ads (advertising (advertenties)) hiermee kun je direct boven de organische zoekresultaten boven aanstaan. Sta je dan altijd bovenaan? Nee! Op basis van je budget van wat je inzet en op basis van je concurrentie plaatst Google jou een aantal keren per dag bovenaan. Google kijkt ook naar de zoekopdracht en demografie, op basis hiervan kiest Google de juiste aanbieder uit.

Wat is het voordeel? Het voordeel is dat jij jouw advertentie bepaald op bepaalde keywords (zoekwoorden) en dat wanneer jouw advertentie bovenaan staat, heeft de bezoeker ook specifiek op die zoekwoorden gezocht. Landt de bezoeker op jouw page, website of landingspagina dan heb je ook een grote kans dat er een match tussen de bezoeker en jouw diensten en/of service die je aanbiedt.

Is het makkelijk? Nee, het is lastiger dan het lijkt en het verreist wel dergelijk expertise. Ben je van plan om voor het eerst met SEA aan de slag te gaan dan raad ik je zeker aan met een expert aan de slag te gaan. Wij zelf werken met diverse experts, tijdens een vrijblijvend adviesgesprek kunnen we jouw wensen bespreken.

SEO

SEO of Search Engine Optimization zijn niet betaalde zoekresultaten die net onder de betaalde zoekresultaten in de Google zoekopdrachten verschijnen. Hieronder een afbeelding als voorbeeld. Of terwijl bovenaan verschijnen zonder Google er voor te betalen. Hoe doe je dat? Dit kun je bereiken door je website te vullen met goede content en keywords (zoekwoorden) welke relevant bevonden worden. Daarnaast kun je werken aan je meta tags, slug, titel en zaken die gerelateerd zijn aan teksten. Met andere woorden, Google indexeert al jouw teksten vanuit jouw website, blogs, landingspagina’s en instellingen. Dit kun je optimaliseren! Wat kun je zelf en wat kun je beter uitbesteden? Afhankelijk van je dienst, service en product kun je een aantal zaken makkelijk zelf. Je kan bijvoorbeeld vrij eenvoudig een zoekwoorden onderzoek doen naar keywords/zoekwoorden, je kan zelfs blogs schrijven en de basis content op je website regelmatig controleren. Wil je het allemaal toch een keer goed onderzoeken, dan adviseer ik je om er met een expert naar te kijken. Wij hebben vanuit Sales Forward een aantal blog schrijvers, copywriters, tekstenschrijvers en SEO experts waarmee we samen werken. Wil je hier nu meer over weten dan kunnen we er tijdens een vrijblijvend advies gesprek samen over sparren en kom je er meer over te weten.

© Copyright 2022 | Website door Company Fuel