starAl meer dan 100 klanten geholpen
Meer zakelijke leads begint bij Sales Forward

In dit artikel bespreek ik het verschil tussen een lead en een prospect, maar ook de gradaties die je hebt en hoe kun je leads kunt genereren? Wil je ook weten waarom je beter een prospect kunt werven? Lees dan vooral verder.

Wat is een lead?

Een lead is iemand die online, of offline is aangebracht en hij of zij heeft mogelijk interesse in jouw service en/of diensten. Betekent dit dan dat hij of zij ook écht per se met jou in zee wilt gaan? Het antwoord is, nee! Een lead heeft vooral interesse het geen wat jouw bedrijf aanbied. Dit kan dus betekenen dat de lead nog in de onderzoeksfase zit en nog helemaal niet koop klaar is. Echter zijn leads wel een interessant aanknopingspunt voor een goed gesprek, en ja doe je dit goed en is je sales proces goed 🙂 Dan kun je hier (gedeeltelijk) ook tevreden klanten van maken! Dat is wel afhankelijk van hoe koud of warm een ljouw ead werkelijk is uiteraard. Daarom spreken we in de sales en marketing branche over koude, warme en hete leads (hot leads). Om je een goed beeld te geven; een koude lead toont enigszins interesse (zo’n 50%), een warme lead toon veel interesse (zo’n 75%) en deze is ook al veel meer aankoop bereid! Een hele hete lead (hot leads) is een persoon die zich zelf al heel goed ingelezen en/of voorbereid heeft, deze lead gaat (voor 95% zeker) waarschijnlijk bij jouw bedrijf klant worden! Lees in dit artikel meer over leads genereren…

Wat is een prospect?

Ik spreek bijvoorbeeld over een prospects wanneer ik iemand al gesproken heb, deze bijvoorbeeld een demonstratie van mijn product heeft gehad en hij of zij van mij ook al een offerte heeft! Ik spreek ook over een prospect wanneer ik een directe doorverwijzing heb, bijvoorbeeld via een bestaande klant. Ook spreek ik van een prospect wanneer er een directe aanvraag via de website of LinkedIn binnenkomt. Je raad het al, dit heb ik natuurlijk het aller liefste en daarom raad ik je aan om prospects te werven. Prospects werven is niet een bepaald een koud kunstje, hiervoor heb je wel wat kennis en ervaring nodig. Tijdens een vrijblijvend advies gesprek kom ik hierover graag met je in gesprek…

Hot leads genereren?

Leads kun je genereren via je website en of een goede landingspagina, door online marketing (SEA en SEO) of slimme campagnes. Weet je nog niet zo goed wat SEO of SEO is, lees hier mij andere artikel. Met bijvoorbeeld een goede Social Media Campagne (Facebook, Instagram of LinkedIn) kun je mensen geïnteresseerd maken en naar je website verleiden. Let op; je moet er wel voor zorgen dat je website dan ook gebouwd is om conversies mee te genereren. Een website die alleen als digitale visitekaartje fungeert, heb je niks aan!

Heb je een bestaande website en wil je weten of je website geschikt is? Dan kunnen we je website gewoon gratis even checken! Wil je weten wat de mogelijkheden zijn van een nieuwe website laten maken? Vraag gerust een vrijblijvende demo aan! Lees hier meer over op onze homepage

Hoe kun je prospects genereren?

Wat ik al eerder schreef, het is niet een bepaald een koud kunstje en het verreist wel wat kennis en ervaring. In een vrijblijvende telefonische kennismaking vertel ik je graag hier wat meer over. Ik kan je wel wat tips geven; een referral actie kan je helpen om meer klanten via via op te bouwen. Betekenis; referral is Engels en staat letterlijk voor doorverwijzing. Een actie om meer doorverwijzingen te krijgen kan bijvoorbeeld een cash back actie zijn. Bijvoorbeeld; een teruggave voor iedere lead die een klant bij jou aanbrengt en die ook klant wordt. Er zijn zo nog veel meer voorbeeld. Netwerken blijft key en klanten via via zijn gewoon de beste!

Heb je interesse om om online stappen te gaan maken? Twijfel niet langer en vraag gewoon een vrijblijvend adviesgesprek aan

© Copyright 2022 | Website door Company Fuel