starAl meer dan 100 klanten geholpen
Je website beter maken

Stel je hebt een website en wilt niet direct een nieuwe website laten bouwen, wat kun je allemaal doen om je website zelf beter te maken?

Om te beginnen zou ik dan beginnen met een lijst te maken met alle verbeterpunten die je zelf zou kunnen doorvoeren. Denk aan, indeling, foto’s tekst, CTA (call to action), invulformulieren, gegevens.

Qua foto’s in het op een website qua webdesign erg belangrijk dat je afwisselt tussen stock en eigen foto’s, of je moet fotograaf zijn en echt ontzettend scherpe foto’s kunnen maken. Voor bijvoorbeeld de grotere foto’s zoals je banner zou ik kiezen voor een haarscherpe stock foto en de wat meer ondersteunende foto’s (de wat kleinere), daar kun je eigen foto’s voor gebruiken. Zorg er voor dat de foto’s zowel qua design passen, als heel scherp zijn, maar ook professionaliteit en vriendelijkheid is een belangrijke factor. Als jij een website bezoekt en er staat bij het kopje “over mij” een serieuze man of vrouw zonder enige grijns, dan haak je simpelweg af. Zorg er ook voor dat je kleuren pallet overeenkomt met de huisstijl en de rest van de foto’s

De indeling van je website is erg belangrijk

De indeling van je website is erg belangrijk, je wilt dat als een bezoeker land dat hij/zij binnen een paar tellen direct weet wat hij van je bedrijf kan verwachten. Om te voorkomen dat het onduidelijk is wat je diensten en/of service precies zijn is een goede indeling belangrijk. We noemen dit ook wel “the customer journey op de website”, door middel van een roadmap (routekaart) of stappenwijzer, schets je duidelijk hoe het werkt bij jouw bedrijf. Je kan dit ondersteunen door USP’s (unige selling points), hetgeen wat jouw bedrijf onderscheidt of unique maakt. Wat je vooral ook niet wilt, is dat je website een pagina vol geknald met tekst is, zorg er dus voor dat je jouw verhaalt vooral ook door een visuele vertaalslag laat kenmerken. Dus door beelden laten zien wat je doet, dit kunnen foto’s, maar ook graphics of video’s zijn. Zo zorg je voor een goede UX (user experience).

Met CTA (call to action) trigger je de bezoeker

Met CTA (call to action) trigger je de bezoeker om tot actie te komen. Dit kan zijn een knop ‘Meer informatie’, ‘Gratis demo’ ‘Lees meer’. Let op zorg ervoor je dat je als het ware microconversies creëert op je website. Nodig dus niet direct uit tot het einddoel, maar begin eerst meer een stukje waar meer informatie staat en trigger dan bijvoorbeeld tot een iets grotere, maar nog steeds vrijblijvende stap zoals een aanvraag tot meer informatie. Wanneer een lead informatie bij jou opvraagt, creëer je als het ware een prospect. Of terwijl een lead die ook écht geïnteresseerd is in jouw diensten. Zo ga je veel meer conversie maken! Op de homepage van onze website zie je genoeg voorbeelden van CTA en microconversie.

Invulformulieren en gegevens verzamelen.

Invulformulieren en gegevens verzamelen. Wil je echt een leadmachine voor coversie bouwen, zodat je automatisch en continue leads kan genereren? Zorg er dan voor dat er over de website verspreid voldoende invulformulieren zijn. Om echt goed leads te genereren moet je wel zorgen dat je waarde inwisselt voor gegevens, anders zullen weinig bezoekers ook werkelijk gegevens achterlaten. Dit kan zijn een whitepaper, brochure, maar ook een demo of een vrijblijvend adviesgesprek is goed.

Als laatste wil ik wel echt meegeven dat webdesign en web development echt een vak apart is en dat leads genereren nog vies kan tegenvallen als je zelf even denkt aan de slag te gaan. je kan dan van een koude kermis thuis komen!

Mocht je nou twijfelen dan kunnen wij je altijd een paar goede voorbeelden laten zien, of een demo op maat maken zodat je echt een goed beeld hebt, van hoe wij denken dat het zou moeten. We zijn de beroerdste niet en laten je dit met alle liefde en plezier zien tijdens een gratis en vrijblijvende (virtuele) afspraak. Je kunt via deze link zelf een gratis demo of een vrijblijvend adviesgesprek inplannen.

© Copyright 2022 | Website door Company Fuel